dinsdag 1 november 2016

Pin it & Make it ~ Houten schijfjes voor Kerst

Kerstkriebels...
Die heb ik al weer een tijdje.
Ik kan er dus niets aan doen maar vanaf dat het koud wordt buiten en we herfstkleuren te zien krijgen, begint het.
Meer en meer versieren mensen hun huis met halloween-lampjes en pompoenen en dat sterkt mijn versierdrang nog meer :p
Nog één feestdag passeren (ja, de Sint) en dan vliegen we er in.
Maar voorbereiden mag wel. 


Op Pinterest (bv hier, hier, hier en hier of druk 'wood slice ornament' in.) verschijnen sinds vorig seizoen heel veel pins met houtschijfjes.
Mensen doen er vanalles mee. Met een houtpen, bordverf, houtverf,... allemaal met mooie technieken dus bewerkt.
Ik dacht dat het wel leuk leek om ook zo van die houtschijfjes de bewerken en zag het eigenlijk heel simpel. (te simpel achteraf bekeken)
Mijn zus scoorde de houtschijfjes voor mij in een deco-winkeltje.

de houtschrijfjes en vinyl

Ik zou met de silhouette in rood en goud stickers afdrukken i.v.m. de feestdagen en die op de schijfjes bevestigen en klaar... MAAR... Dat bleef helemaal niet kleven en trok echt op niets. De schijfjes gladschuren werkte ook niet echt en ik had mijn electrisch schuurapparaatje toen nog niet :) En nu?

Ik verzon snel iets anders! 
Nu ik toch de malletjes had (van de oorspronkelijke figuren die ik zou stickeren) kon ik die gebruiken om op te tamponeren met een speciaal borsteltje en verf.
Dus hoppa naar de winkel op zo'n borsteltje en verf in de kleuren rood en goud. (ahnja, kerstkleuren he.)

De mallen gesneden in vinyl 


Met gouden verf getamponeerd
Het resultaat beviel me en besloot de rode verf ook uit te proberen, zodat ik een mooie afwisseling krijg.  


Nog wat verder doen....
En zie hier:
Eindresultaat, paar voorbeeldjes

Ben echt tevreden met het resultaat.
Nog een bevestigingshaakje aanbrengen en een leuk lintje eventueel en dan ophangen.
Ikzelf zou het graag gebruiken in de kerstboom maar je kunt veel kanten op: een krans of lint of...

Het eindresultaat zal te zien zijn als ik begin met de kerstversiering. :) 
En door deze kerstknutsels zijn mijn kriebels weer wat onder controle.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten