maandag 21 maart 2016

Pin it & Make it ~ Lente bokalen

Vandaag is het officieel 'LENTE'!
Dagen worden langer, temperaturen horen beetje bij beetje te stijgen, uitkijken naar de zomer, kriebeltjes bij mooie dagen met zonnestralen...
Ik kijk er eigenlijk wel naar uit.

Dringend moet ik ook beetje aan de slag in de tuin... Maar het is nogal druk geweest met optreden, workshops geven en les geven en natuurlijk de kindjes enzo :)
Maar als het zonnetje schijnt, wil je toch naar buiten toe... 

Ik zag een pin die me wel aanstond om buiten mijn tafeltje op te leuken.

Voor deze DIY heb je echt maar 10 minuutjes nodig!
Ik kwam de originele pin hier tegen.


Aan de slag
Nodig? 

  • Bokalen in alle maten in vormen.
  • Touw
  • spuitbus in gewenste kleur (Mijne kwam action en ik koos wit)
  • plek om te spuiten/vuilzak


Hoe? 
Stap 1
Nadat je bokalen stickervrij zijn gemaakt en mooi uitgewassen kun je aan de slag. 
Stap 1 is de bokalen voorzien van een motiefje met je touw. Ik lijmde niets vast maar 'sjorde' alles strak en stopte dan het uiteinde onder een ander stukje touw zodat het niet weg gaat glijden.
Je kan je eigen motiefjes kiezen


Stap 2

Stap 2 deed ik buiten. Ik nam een vuilniszak en knipte hem helemaal open. Bokalen werden erop gezet en dan kun je langs alle kanten beginnen spuiten, stap 3, in je gewenste kleur. Houd genoeg afstand tussen de spuitbus en je bokaal. Leg ook liever een dunnere laag en dan het proces herhalen dan te dik en te veel te spuiten dat het eraf loopt, want dan loopt het onder het touw door.


Stap 3
Als alles droog is kun je het touw verwijderen. Zoek een leuk plekje binnen of buiten en klaar! :) 
Plaats nog een theelichtje in de potjes en... Gezelligheid!


Eindresultaat
Fijne eerste lentedag allemaal!!




2 opmerkingen: