zondag 3 januari 2016

Cowl neck poncho


Haken.  Een gezellige bezigheid, vooral tijdens de winter.  Alhoewel we nu nog niet echt van een winter kunnen spreken.  Toch blijft het gezellig om te doen.  Op een zondagnamiddag bij de stove, met een kopje thee.

Deze keer haakte ik geen omslagdoek, maar een poncho.  Ik was meteen verliefd op het patroon van de cowl neck poncho.  Het patroon is te koop via Ravelry.  Voor wie nog nooit van Ravelry hoorde: het is een website met een verzameling van duizenden patronen voor haak -en breiliefhebbers.  Je kunt er patroontjes kopen, maar sommige patroontjes zijn ook gratis.


Bij dit patroon begin je met de nek te haken.  Deze haaksteken zijn super leuk om te doen.
Ik heb er voor gekozen om mijn poncho in één kleur te haken.  Ik vind de oorspronkelijke kleurtjes super tof en fleurig, maar niet echt passend voor in de winter.
De gekleurde poncho is wel ideaal om te dragen op een frisse lentedag.  Dus misschien haak ik hem nog eens in leuke kleurtjes.



Voortaan zal ik mijn haakposten voorzien van een haakfiche.  In de fiche vinden jullie alle technische gegevens terug.

HAAKFICHE COWL NECK PONCHO:
WOL: Scheepjes Stone washed XL
     70% katoen & 30% acryl
KLEUR: Smokey quartz - 842
AANTAL BOLLEN: 17 bollen
HAAKNAALD: nr 5, maar ik gebruikte nr 6
NEK/COL: 19 rijen 
PONCHO: 28 rijen
RAND: 2 rijen
GEBRUIKTE HAAKSTEKEN: lossen, stokje, voorlangs stokje, achterlangs stokje, halve vaste
PATROON: by Simone Francis,te verkrijgen via Ravelry, in het engels
(een vertaling van de steken vind je hier)


1 opmerking: