vrijdag 4 december 2015

Strijkparels als kerstversiering

Wie kent ze niet?? :)
Ik denk dat iedereen in zijn kinderjaren wel eens met strijkpareltjes heeft geprutst.
Wel, haal ze maar terug boven ... want ... ze zijn weer helemaal hot!!

Je kunt er de gekste en tofste dingen mee maken:
* pins
* oorbellen
* iets om in te kaderen
* tags voor cadeautjes 
* sleutelhangers
* kerstkaartjes
* ...
en inderdaad, je hoort mij al komen: Kerstversiering! 

Figuren maken

Figuurtjes gemaakt en gestreken
De strijkparels kocht ik in de action en de figuren vond ik online. (ze hebben ook verschillende in de Bart Smit/fun/dreamland.)
Op google en pinterest kun je heel wat vinden als je 'hama' of 'strijkkralen' of 'hama patronen' intikt. Het is echt superleuk om te doen, direct resultaat na het strijken en ideaal om met de kids te doen elk moment van het jaar en voor elke gelegenheid.
Wel oppassen als je van je tafel naar je strijkijzer loopt om te strijken, niet laten vallen! ;) delicaat!
Nu denk je waarschijnlijk: 'Maar dat is toch veel te weinig om je kerstboom te vullen?'.
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk...
Maar ik maakte deze met een reden en een idee datzich al aan't ontplooien was in mijn hersenpan. 

Dus eerst dit:
Online kwam ik in september een leuk kerstboompje tegen. Ik vond hem zo leuk dat ik de site bezocht om er eentje te kopen. Helaas de site bestond niet meer.
Dus werd er een facetime-gesprekje richting Zuid-Frankrijk gemaakt. Mijn ouders wonen daar nu en onze papa is nogal een handige mens en de vraag werd in het gesprek gegooid: 'Wil je zo eentje voor me maken?'. Foto's werden weg en weer gestuurd, afmetingen besproken en dit boompje is het resultaat. 
Het boompje is gemaakt van resthout:

Zelfgemaakt door de papa
Ikke natuurlijk helemaal blij!!! 
Mijn papa zei dat het echt niet veel werk was... Dus vroeg ik om nog een tweede te maken.
Origineel was het idee om er eentje te hebben om buiten te zetten voor decoratie op de terrastafel.
De tweede kreeg direct ook een bestemming: De kamer van Lowie!!
Lowie is gek op kerstmis en lichtjes!
Het enige wat ik nog nodig had om het boompje aan te kleden was versiering en lichtjes?
De lichtjes werden ikea-lampjes op batterijen, opgesmukt met kerst-washitape.
De versiering werden de figuurtjes uit strijkparels. Eenmaal gestreken en afgekoeld werden ze met lijmpistool op hun plekje gezet.
Ben heel content met het resultaat!

Lowie zijn kerstboom
 kerst-ster - slee - theelichtje
rendier -theelichtje
cadeautjes onder de boom
De boom staat nog even veilig weg tot de Sint zondag is geweest. Daar kijkt Lowie ook naar uit. Vandaag was de goeheilige man al op school een bezoekje gaan brengen en zaterdagnacht komt hij hier bij ons thuis :)

Ik checkte de vertrektijden van de boot naar Spanje even en dat is 6 december 12u 's middags. Dus 12u01 doet Kerst hier zijn intrede :p


Boompje


Ben heel benieuwd hoe hij zal reageren als hij zijn 'eigen' kerstboom op zijn kamertje mag zetten.
Bedankt Bompi om het boompje te leveren! 




1 opmerking:

  1. Wat mooi! Strijkkralen zijn echt super.
    Onze oudste heeft toen hij jong was ook eens een paar keer een kunstkerstboompje met verlichting en zelfgemaakte versiering op zijn kamer gehad, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen