dinsdag 22 december 2015

Menina

Binnen en buitenstof: Canvas van IKEA
De Menina tas, ook gekend als recept 24 uit "Zo Geknipt", werd hier gemaakt als last-minute cadeautje.  De tas stond al héél lang op mijn to sew lijstje, maar werd om een onbekende reden steeds maar naar de achtergrond geschoven.  
Het is een super leuk tasje om te maken.  Helemaal niet moeilijk. Zelfs een beginnend naaister kan deze tas zeker maken.  
Misschien een tip: als er staat "gebruik katoen of lichte canvas", hou je daar dan aan. Ik gebruikte voor beide kanten canvas.  Mijn vingers doen nog steeds pijn van men handvatten te draaien. Wie niet horen wil, moet voelen zeker?


De handvatten werden drie keer doorstikt.  Willekeurig.  Waarom? Gewoon, omdat ik dat tof vind en ook eens graag buiten de lijntjes wou stikken. :-)
De handleiding zegt om de binnenkant ook mooi af te werken met een knoop, dus deden we dat. Mijn vingers gloeien nog na van de naald door die verstevigde lagen canvas te duwen (zonder vingerhoed), maar ik vind het wel iets hebben.




Een super leuk tasje.  Super leuk om cadeau te doen.  Zowel voor groot als klein.  Deze gaat naar mijn mama.  Maar er liep hier ééntje rond die vroeg "mama, is dat voor mij?", dus ik denk dat ik er gauw nog ééntje zal mogen maken.
Met plezier! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten