donderdag 10 december 2015

Kerstdeur en DIY kerstkrans


Onze voordeur :) 

Ho ho ho! :)
Zo blij met onze kerst-voor-deur!!
Al lang droom ik eigenlijk van 'een Amerikaanse voordeur'. Wat dat dan is?
Ewel, zo'n deur waarvan je denkt: 'Hier is het fijn om aan te bellen' of 'Oh, wat gezellig' of 'Kijk eens al die lichtjes' of 'dit is één al kerst-sfeer' of '...'.
De voordeur hadden we gelukkig al. De deur werd van lichtjes voorzien en een krans. En zie hier boven onze voordeur :)

De krans kocht ik niet maar maakte ik zelf. Via pinterest vind je alle soorten kransen, echt heel mooi allemaal. Nu gaan we voor simpel en vond ik onderstaande DIY.
Ik ben niet naar de site zelf geweest want de foto op pinterest gaf me duidelijkheid genoeg.

Kerstkrans:

Nodig:
  • Ijzeren kapstok 
  • Tang
  • Kerstballen 
  • Groene takjes
  • Kerst lint
Hoe:

Maak je kapstok los van de haak. Wel de haak houden om op te hangen.
Vorm je kapstok naar een cirkel.
Neem je gewenste kerstballen (hoeveelheid kies je zelf. druk/niet druk) en druk ze op de kapstok.
Leg je kapstok goed neer want anders gaan de ballen ongelofelijk schuiven en zoeken ze zelf een weg.
Als je gewenste kerstballen eraan hangen, sluit je de kapstok terug.
Dan neem je de groene takjes en draai ze met (groen) ijzerendraadje vast aan de kapstok zelf.
Maak een mooie strik en bind hem in het midden mooi vast.
Krans klaar!  


Helaas had ik hier geen van die kapstokken dus bij de buurvrouw even gevraagd en ik mocht van haar een kapstokje hebben. :) Dus dank u buurvrouw!

DIY kerstkrans

Toch eens proberen...

Geslaagd, ophangen die handel.

Nu begint ook stilletjes aan iedereen zijn huis te versieren. Ook buiten als het donker wordt schieten de lichtjes overal aan en zie je kerstbomen licht geven in de huizen.

Ook hier... de rest van het huis moest aan de kerstsfeer geloven. Ik hield het wel kalm en 'sober' dit jaar. :)

Onze kerstboom 2015

De zelfgemaakte kerststerren 
De kerststerren van ijs-stokjes werden ook opgehangen. DIY vind je hier.

Piano-deco

Sobere trein op de kast

We zijn klaar voor gezelligheid en kerstsfeer hier! 
Jullie al begonnen aan je kerstboom??? Of versiering???













Geen opmerkingen:

Een reactie posten