woensdag 30 december 2015

Brioche

Eind 2015 staat hier gelijk aan verbouwen.  Onze kleinste spruit, Renée, krijgt haar eigen kamertje. Wij gaan boven onder de pannen gaan slapen en onze huidige slaapkamer wordt mijn hobbykamer. Een niet onbelangrijk detail!  Mijn lieve echtgenoot is al de hele week naarstig aan het klussen en mag zo nu en dan eens verwend worden met iets lekkers.



Vandaag bakte ik een brioche.  Ik gebruikte dit recept.  
Ik ben een grote fan van Laura's Bakery.  Je vindt er allerhande recepten terug.  Ook mensen met een allergie kunnen bij Laura zeker een lekker receptje vinden.



Mijn brioche ziet er iets donkerder uit dan die van Laura.  Waarschijnlijk iets te veel eigeel opgesmeerd vanboven.  Oops.  Maar hé, al doende leert men he.  De structuur van een brioche lijkt een beetje op een koekenbrood (naar mijn mening).  Het is een héél zoet brood.  Heel erg lekker met een laagje boter of confituur.


In mijn hoofd zitten reeds enkele brioche varianten die ik zeker nog eens wil proberen. Mijn lieve echtgenoot is héél erg blij dat ik nog in zwangerschapsverlof ben.  De zoetebek geniet volop van mijn baksels.
En gelijk heeft ie! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten