zondag 8 november 2015

Een omslagdoek van ananassen

Sinds mijn bevalling van 3 weken geleden is mijn naaimachine nog niet aan "werken" toe.  Eerst even mijn draai vinden met twee kids.  De ene die naar school moet, de andere die op tijd en stond een flesje moet krijgen, het huishouden en vanaf morgen verbouwingen op onze zolder ... Jullie weten wel waar ik het over heb he?  Mijn naaimachine blijft dus nog even op stal staan.  
Mijn haakpen daarentegen, die heeft al flink wat werk verzet.  Haken is een makkelijke ontspanning. Het is perfect mogelijk om te haken en om tegelijkertijd dochterlief te wiegen met de voeten, terwijl ze in haar doomoo of relax zit.  Probeer dat maar eens van achter je naaimachine.  Bij deze ben ik niet verantwoordelijk voor eventuele ongevallen ... :-)


Ik kwam deze omslagdoek tegen op haar blog en ik was er meteen weg van.  Alsook één van mijn liefste vriendinnen die me liefjes vroeg of ik het zag zitten om die voor haar te haken.  Tuurlijk!
De wol werd aangekocht en ik sloeg meteen aan het haken.  


Het is een omslagdoek gehaakt naar het ananaspatroon.  Je kunt de uitleg van Maris volgen, maar ik vond het makkelijker om te haken via een uitgetekend patroon.  Maris doet het net iets anders, maar uiteindelijk is het verschil minim.  Het was voor mij even wennen aan een patroon waar je toch wel je aandacht moet bijhouden, maar eens je het door hebt, haakt het als een trein.


Je maakt de omslagdoek zo lang en zo breed als je zelf wilt.  En je draagt hem natuurlijk zoals je zelf wilt. De lange kant achteraan of opzij, je kunt er heerlijk in wegkruipen.



Ik gebruikte 8 bollen Stylecraft Weekender inclusief de franjes en de omslagdoek is 104cm hoog en 186cm breed.


Lieve vriendin, ik hoop dat je er heel veel genot van zult hebben. De omslagdoek werd alvast met heel veel liefde gehaakt.  Veel plezier ermee! :-) x


Geen opmerkingen:

Een reactie posten