zondag 12 oktober 2014

The Southbay Shawlette





Sinds het begin van september heb ik mijn naaimachine niet meer aangeraakt.  Soms ben ik gewoon te moe, geen zin, te veel andere dingen aan mijn hoofd, ... 
Dan is haken een goed alternatief.  Deze zomer bij het terugkeren van de Provence begon ik aan een omslagdoek te haken in de auto.  Als je 9 à 10 uren moet rijden, dan weet een mens wel wat te doen he.  Eens thuis gekomen werd die omslagdoek echter aan de kant gesmeten en werd er maar sporadisch gehaakt.
Enfin, daar is nu dus verandering in gekomen.



Het patroon van de Southbay haakt lekker weg. Ook de beginnende haaksters kunnen hier zeker mee aan de slag.  Je hebt genoeg kennis aan lossen, stokjes en vasten. 
Ik haakte mijn omslagdoek met de Softfun van Scheepjes, 50gr/140m per bol.
Mijn sjaal is 170cm breed en 90cm hoog en weegt ongeveer 520 gr. Er zitten dus ongeveer 10,5 bollen in mijn sjaal. Ik koos voor de Softfun omdat die uit 60% katoen en 40% acryl bestaan en toch heerlijk zacht zijn.  Ik kan namelijk niets verdragen waar wol in zit.  Dat stekt verschrikkelijk. 


Mijn inspiratie voor de rand haalde ik bij deze mevrouw die ook een hele mooie versie van de Southbay haakte in prachtige kleuern. 



Deze laatste foto is mijn favoriet.  De sjaal ziet er hier zo heerlijk comfortabel uit.  Een sjaal om bij koude dagen helemaal in weg te kruipen.  Laat die koude winterdagen maar komen, want ik ben er klaar voor. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten