woensdag 9 juli 2014

Geluk in een potje

Eindelijk... Hier ben ik nog eens!!!
De laatste tijd konden jullie vooral blogberichtjes van Isabelle lezen. Gelukkig was zij enorm actief terwijl ik even op non-actief stond. Mijn non-actief had beetje vele redenen. Mijn zin was soms ver te zoeken, werk, zwangerschap, vermoeidheid, goeie weer, congé... Maar ik wist dat ik terug zou komen :) Ik vind al mijn hobby-dingen nog steeds leuk, het was gewoon even een pauze-knop die ik had ingeduwd al dan niet bewust.

Mijn come-back berichtje is er geen die met naaien te maken heeft maar met... Confituur!!!!!

Achter in onze tuin hebben we echt megaveel fruit staan. Fruitbomen, frambozen, oranje frambozen, bramen, jeneverbesen, kersen, rode trosbesjes,...
Niet alles is gelukkig op hetzelfde moment rijp want anders zit ik hier met een overdaad.
De framboosjes werden lustig geplukt, zijn heerlijk zoet door de warme voorjaarzon, en het waren er zoveel dat ik besloot er confituur van te maken. Ik deed ze in diepvrieszakjes, want we vertrokken op vakantie, en besloot ze bij thuiskomst tot confituur om te toveren.
Vandaag was echt zo'n dag dat ik beetje herfstig gevoel had en aan de framboosjes in de vriezer dacht... confituurtijd!

Mijn mémé maakte vroeger heel veel confituur maar voor mezelf was het de eerste keer. Ik ging op zoek via internet wat de beste manier was... Zoveel manieren?! Ja, seg! Wat was nu de goeie? Ik kwam uit bij deze dame. Zij heeft echt zoveel, leuke, simpele, gekke recepten... Ik volgde haar 'simpele' frambozenrecept en kwam dit uit:

suiker en framboosjes in de pot

begint te borrelen... stamper uithalen!

Ik had leuke potjes gescoord in de Carrefour en om het geheel af te maken, haalde ik nog even mijn snijmachine boven en maakte leuke confituur-stickers :)


Er is geproefd hier in huis en goedgekeurd! Al zeg ik het zelf: 'Geluk in een potje!'.
Het zit hem toch in de kleine dingetjes he :)

Fijne zomer allemaal!!!



PS: Mijn naailijstje is weer aangevuld en mijn goesting ook. Er komt immers een baby'tje aan na de zomer en daar wil ik ook nog wat dingetjes voor maken. :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten