zondag 22 juni 2014

The Nordic Shawl

Toen ik deze tegenkwam op het net, was ik meteen verkocht. Een sjaal haken is misschien niet het ideale zomerproject, maar ik koos voor Cotton8 van Scheepjeswol (besteld via Echstudio) en dat maakt de sjaal lekker licht.


Ik startte met haken tijdens mijn mei-verlof in de Provence en haakte thuis door wanneer ik daar zin in had.  Buiten in de zon, voor de tv, tijdens Ina haar middagslaapje, kortom wanneer ik goesting had. Geen haast om dit project af te werken, maar wel benieuwd naar het eindresultaat.  


Het patroon is in het Engels en is super goed uitgelegd.  Ik ben nog niet zo'n ervaren haakster en had nergens problemen mee.  Gelukkig haakte Esther van Happy in Red deze sjaal met dezelfde wol, want zo las ik bij haar dat ik enkele toeren meer moest haken in mijn hoofdkleur omdat we een kleinere haaknaald dan voorzien gebruikten. 




Ik ben super tevreden van het resultaat, maar er is toch een minpuntje.  Ik vind dat hij nog iets breder mocht geweest zijn.  Maar dat is persoonlijk.  Ik vind dat hij voor mij nog net iets te kort is om volledig om me te slaan.  Ofwel is mijn lijf te breed ... Could be.  Enfin, dit valt wel op te lossen met zo'n speciale speld om sjalen vast te maken.  Nu kan ik daar lekker naar op zoek gaan. :-)


1 opmerking:

  1. Verkocht ^^! Ik weet alvast wat mijn volgende projectje wordt. Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen