vrijdag 23 mei 2014

Bloemschikken met weinig bloemen

Workshops volgen vind ik leuk.  Ik volgde meer dan 10 jaar kalligrafieworkshops en de laatste twee jaar schuimde ik geregeld naaiworkshops af.  Soms ken je helemaal niemand, soms ken je iedereen. Soms is het stresserend, soms (meestal) is het héél ontspannend. Soms is het ver, soms is het dichtbij.   Gisterenavond ging ik voor ontspanning en dichtbij.  Ik schreef me in voor een workshop in de bloemenwinkel 't Bloemenruifje in Bulskamp.  Inge, de zaakvoerster, is een ware kunstenares als het op bloemstukken aankomt.  Geloof me, ze kan er wat van.  Op het programma: "Lichaampjes in raffia".


Op bovenstaande foto zijn we al een eind weg.  Jaaaah, ik had het zo druk dat ik het gewoon vergat om foto's te nemen ... Sorry.
Een woordje uitleg.  Het lichaam is van isomo.  De bovenkant (tot net niet onder borsten) werd bekleed met skeletblaadjes. Hele mooie fijne sierblaadjes en hééééééél veel spelden. De bustier is gemaakt uit strengen raffia die wederom werden vast gespeld met héééééééél veel spelden.  Amai mijn vingertoppen. 

En daar is Inge!! :-)
De bustier werd ingespoten met witte verf en de blaadjes met een lijmspray.  Het "rokje" werd gemaakt van strengen stof die ook werden vastgespeld. Rond de ijzeren pin waar de buste op staat, werd wol gedraaid.  Mijn bustier werd versierd met drie hele zachte groene blaadjes.  Mevrouw kreeg ook een ketting rond haar hals en als afsluiter nog hier en daar een parelspeld, maar eenvoud siert vind ik, dus dat zijn er bij mij niet veel.




Ik had een leuke avond.  Leerde nieuwe mensen kennen.  Moest niet ver rijden.  En kwam met een eigen gemaakt stuk naar huis, die nu mijn dressoir siert. Geef toe, is ze niet beeldig?






1 opmerking: