zondag 16 februari 2014

Louisa dress

Tot nu toe maakte ik nog maar enkel A-lijn jurkjes voor mijn meisje.  Ik naai nu toch al een tijdje dus het was tijd om me eens aan iets ingewikkeld te wagen.  De Louisa dress van Compagnie M.  Ja, DE jurk waar de laatste tijd al zo veel om te doen was.  En eigenlijk had ik er veel eerder moeten aan beginnen want moeilijk was het niet.  

Patroon: Louisa dress - Compagnie M
Voor het eerst zette ik een blinde rits in een jurkje.  Ik heb nog steeds ritsen-vrees.  En toch lukt het me steeds.  Misschien is het tijd om me erover te zetten. Op een halve mm na is hij niet volledig blind, maar hé, wie zaagt nu over een halve mm?

Aankoop stofjes: Vero Louise Veurne

Paspel en knoopjes: Vero Louise Veurne

Buitenstof: Riley Blake
Binnenstof: Michael Miller
De foto's zijn niet van super kwaliteit.  i-Phone kwaliteit en al laat op de avond getrokken. Ik hou jullie echter wel een mooie foto te goed met mijn model.
Ewel, hier zit een heel blije en trotse naai-mama! 

4 opmerkingen:

  1. Die halve mm kun je nog bijstikken, dan is 'm helemaal blind. Maar ik vind het jurkje leuk en vrolijk, en dat is wat telt! Heb je het Ina al gepast?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kga er mooi afblijven. Ken mezelf. Tis goed voor heel de boel te verbrodden. En dat voor een halve mm. Nee bedankt. Daarnet even voor haar gehouden en tzal voor allicht zijn peisk. Tis een 2 jaar maar mijn meid is een grote. Heb altijd miserie met jurken. Ze zijn veel te vlug te kort. Dus ni te lang laten hangen is de boodschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een vrolijk kleedje. Het is veel leuker als het nu al past dan dat je het nog een jaartje opzij moet hangen. En volgende keer, gewoon iets langer tekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi en vrolijk kleedje, en wat een lieve stofjes!!! Ik heb het patroon ook al op mijn to-do lijst staan en als ik dit jurkje zie krijg ik maakkriebels!

    BeantwoordenVerwijderen