maandag 6 januari 2014

Lichtje aan, lichtje uit

In het vierkant was dit project al heel leuk... En in het rond al helemaal! :)

Deze beroemde dame en haar blog volg ik al een tijdje. Ze schrijft leuke dingen, maakt leuke dingen, bedenkt leuke dingen...

Haar meest beroemde/beruchte tutorial staat al een tijdje op mijn 'to-sew-lijstje. Jaja, hij is u zeker al gepasseerd: 'Hoesje voor Ikea-lamp'. Deze tutorial werd gemaakt voor het vierkante lampje, maar helaas werd het vierkante lampje uit de handel genomen. Ook Hilde vond dat jammer en maakte een update van de tutorial op een nieuwe lampje uit de Ikea-collectie. 

Dat vierkante dingetje heb ik hier nog ergens staan (En daar maak ik nog zeker eens een hoesje voor), maar laatst waren we in de ikea en ik zag het 'nieuwe' lampje staan en dacht: meenemen die handel.
Omdat het lampje hier stond te blinken in zijn doosje kon ik niet wachten om de tutorial te testen. 
Stofje (bambiblauw) en bias (Veritas) werd gekozen en hoppa aan de slag. Het is een leuke, snelle tutorial met een mooi, hip resultaat!

      


Hoe een lampje toch zo hip kan worden, niet? Je kan er zoveel kanten mee uit... Aan de hand van je stof-keuze kan het voor oma zijn, je baby, meter/peter, verjaardagscadeautje, petekind,... Ik zeg: helemaal zot van!
In de tutorial wordt er nog geflockt ook, dus daarmee kan je ook nog alle kanten op.

Hier is mijn eerste hippe lampje, als test bedoelt maar helemaal geslaagd!!! (al zeg ik het zelf) :)


Lichteke uit


Lichteke aan
En stiekem, als ik dat mag zeggen, vind ik deze nog leuker dan de vierkante versie!
Merci hilde@home voor deze leuke tutorial. 


Ik ga er nog eentje maken!!!!

5 opmerkingen:

  1. Hier staan twee vierkante versies te wachten op een kleedje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he :) Ik heb wel spijt dat ik geen vierkante meer heb, maar heb wel de ronde versie van de vierkante, nog andere dan deze, en daar maakte ik al verschillende cadeautjes mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke manier om een lampje te pimpen.
    Mooi resultaat!

    Creatieve groetjes van het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen