dinsdag 28 januari 2014

Hoes x 2

                             
Mensen en vrienden beginnen zo stilletjes aan te weten dat ik beetje handig ben met een naaimachine :) en zo komt het dus dat je af en toe de vraag krijgt: 'Wil je iets voor me maken?'. 

Ik denk altijd gelijk: 'Leuk!' (als ik het denk te kunnen) maar ik vergeet soms wel eens dat ik niet veel tijd heb. Nu heb ik wel al geleerd van te zeggen: 'Het zal niet voor volgende week zijn hé...' Maar dat is geen probleem blijkbaar. :) 



Zo kreeg ik begin oktober een berichtje op facebook, van een bevriende onthaalmama, of ik op aanvraag ook dingetjes maak want ze had graag twee nieuwe hoezen gehad voor haar baby-relaxen. Ik reageerde meteen enthousiast terug en we maakten de afspraak dat zij het stofje uit zou kiezen (Ze bestelde bij Kaat&Co) en ik dan stof en relax zou komen ophalen. 

Zo gezegd, zo gedaan... :)



Eenmaal thuis begon ik alles uit te pakken. De stof was mooie groene nicky velours geworden en toen ... begon ik even te zweten. Ik vond niet echt een patroon voor deze hoes dus besloot ik hem zelf te tekenen. Oké voor sommigen is dit een makkie, voor mij was dit even zweten. Ik ben namelijk iemand die het direct goed wil doen en nu moest dat 2 x = flipperdeflip. 

Maar, het is goed gekomen. Ik ben even voor de wipper/relax gaan zetten, maakte wat dingen los, nam potlood, patroonpapier en ging aan de slag.
Eénmaal het patroon op stof was uitgeknipt dacht ik na over de gaatjes waar het riempje door moet. Ik koos voor de knoopsgatmethode en maakte die iets groter zodat de stof niet doorscheurt als het lusje erdoor heen wordt getrokken. Ik ben eigenlijk wel content: hoes 'VOOR' en 'NA' en 'X2'



                         
      




Omdat ik nog wacht op mijn cameo-machientje (net als Isabelle) besloot ik iets uit te snijden om de hoes nog een extra'tje te geven: een geflockt lieveheersbeestje!
De keuze was rap gemaakt want bij de onthaalmoeder is alles in thema van lieveheersbeestjes.
Ik zocht een leuk 'lieveheersbeestje' online, er werd wat geprint, vergroot, geknipt en gestreken.






Dus Lieselot, projectje klaar!(Nu nog even tijd vinden om ze te brengen) Ik hoop dat de kleinste nieuwkomertjes comfortabel zullen zitten :) 



             



4 opmerkingen:

  1. Ziet er heel properkes uit, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel tof, die konden inderdaad een pimp-beurt gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is heel knap gedaan! Het klinkt ook herkenbaar voor mij dat alles van de eerste keer goed moet zijn. Dat zet inderdaad een rem op zelf iets ontwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen