woensdag 1 januari 2014

Hoe vlug kan een jurk gemaakt worden?

Wat is er leuker dan naar het nieuwjaarsfeestje te gaan in een zelfgemaakte jurk?  Dat dacht ik ook ja. Gisteren ben ik na een telefoontje van mijn naaivriendin eens beginnen loeren naar het patroon van de IeneMiene retrojurk.  En na het aan elkaar kleven van de A4-tjes kreeg ik het opeens in mijn koppeke dat ik de jurk vandaag wou aandoen om te feesten.  

Stoffen: Tricot Meky Shop Diksmuide
Fournituren: Meky Shop Diksmuide

Aan de slag dus. Alles verliep redelijk vlotjes, op een paar kleine details na. Ik kan nog steeds niet logisch denken en bij de makkelijkste dingen heb ik soms de meeste miserie. Alle geluk van de creatievelingen in de facebookgroep Handwerk waar ik een paar vraagjes in de groep smeet en ongelooflijk vlug antwoord kreeg (waardoor ik ook weer vlugger verder kon werken). 



Gisterenavond, net voor het te feeste gaan, zat mijn jurk bijna volledig in elkaar. En deze morgen was er van lang slapen geen sprake want ik ging die jurk aan doen, koste wat kost! De kraag werd ingezet.  De jurk werd omgezoomd en de knopen werden aangenaaid, met de hand!! Ja, I know, ik moet nog uitdokteren hoe ik knopen moet aanzetten met mijn nieuwe naai-beest

Sorry voor de ellendige foto. (op deze foto lijkt het alsof de tailleflapjes scheef
hangen, maar ze hangen wel degelijk recht, anders ging ik niet durven vertrekken!)
Een half uurtje voor we moesten vertrekken zat mijn jurk in elkaar. En hij past perfect. Apetrots ben ik naar het feest vertrokken.  Ik kreeg mooie complimentjes.  En in mijn koppeke dacht ik steeds opnieuw "hier sta ik dan met mijn eerste zelfgemaakte jurk".  Me happy! En voor dat gevoel van happiness, daar doen we het voor, toch?

5 opmerkingen: