zaterdag 21 december 2013

Kerstkaartenhouder

Kerstmis betekent ook Kerskaartjes versturen! 

Ik vind dat leuk... Vroeger maakte ik ze al eens zelf maar dit jaar is het een foto van Lowie in minidecor geworden.
Eind november haalde ik een trein, kerstballen, lichtjes en notenkraker van de zolder, stak mijn mannetje strak in een rode body en floepte alles tegen de muur. Klik klik en op 15 minuten was het geflikt! Ik haalde mijn inspiratie dit jaar van Pinterest. 





Ik stak een filter over de foto en vond toen twee kaartjes op vistaprint die ik leuk vond en toen kregen we dit: 


                         

Begin december schreef ik alle enveloppen, kaartjes erin, postzegel erop en klaar. Dus gewoon nog op tijd op de bus doen maar. 

Nu kwamen deze week de eerste kaartjes aan en ik dacht: 'ik heb niets om mijn kaartjes op te hangen.'
Huh even snel denken: een lint met vlaggetjes en daar tussen de kaartjes? Gewoon een koord hangen aan het raam van links naar rechts... OF ik kon zelf iets in elkaar knutselen!!

Ik nam een Kerstig stofje, daar zaten kleine paneeltjes op van sneeuwmannen, 4 had ik er nodig. Dan zocht ik een mooi achterkantje en 2 rode linten... 
Ik naaide de 4 vierkantjes, waar de sneeuwmannen in stonden, aan elkaar. Nam het achterkantje en de linten en naaide het geheel bij elkaar: 



Volgend jaar maak ik een schonere versie, maar wegens tijdgebrek werd dit 'Kerstkaartenhoudertje' in elkaar geflanst (echt snel!). Voor de foto gingen er snel wat kaartjes op maar nu eerst even weer eraf halen en strijken :) en daarnaa mooi alle gekregen kaartjes aan de linten.

Zo krijgen de kerstkaartjes een mooi plekje...
Kom maar op met die kaartjes Meneer de Postbode!

2 opmerkingen:

  1. Zo grappig. Ik heb net ook wat ineen geflanst! http://stannel.blogspot.be/2013/12/de-kortste-diy-ooit-of-de-langste-in.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk kerstkaartje heb je gemaakt! Ik ben stiekem jaloers op de notenkraker :D. Zo een geweldig mooi ding!
    Maak er fijne en gezellige feestdagen van!

    BeantwoordenVerwijderen