donderdag 10 oktober 2013

Feest-voorbereidingen

De maand oktober staat in teken van een feestje. Dus bij deze benoem ik mezelf tot hoofd feestelijkheden! :)

We hebben een goeie reden om te feesten. Ons zoontje Lowie wordt 1 jaar!! Op 23 oktober 2013 is het zijn dag!

Omdat deze dag door de week valt geven we 19 oktober al een feestje. We gaan met een aardig bendeke zijn. Je kent het wel: Oma, Bompi, Mettie en haar vriend, nichtjes, tante en Oompjes, Petjn en zijn vriendin, vrienden... :) We zijn al met geen kleine familie en de vrienden zijn ook gevraagd. We vieren immers beetje twee verjaardagen. De ene van Lowie en de andere van de papa. Wederhelft verjaart op 18 oktober en hem geen feestje geven zou toch echt wel beetje raar zijn.


Er moet nog heel wat gebeuren maar de kroon voor onze kleine man is af en de slingertjes ook. 



Stof: giraf: Zoology Michael Miller
Gele boord en binnenkant: Stoffenspektakel

Stof: hippo: Zoology Michael Miller

De kroon maakte ik in stof en ik gebruikte vlieseline om te verstevigen. Deze kroon was simpel te maken. Neem of teken zelf een kroon-patroon. Ik naaide de gele band aan de giraffen, (Je kan ook 1 stof nemen, ik verdeelde de voorkant van patroon in de strook en de giraffen.) verstevig die met vlieseline. Mooie kanten stof naar elkaar toe en stik langs stof, laat keergat open. Keren door keergaatje. Piekjes uitduwen. En ik ging langs zijkanten en bovenkant nog eens extra op zo'n 3mm van de rand. De kroon gaat dicht met velcro. (Ongeveer dezelfde manier als Isabelle haar kroon.)
Natuurlijk kon een 1'tje niet ontbreken. Ik nam wat vilt. Tekende met een groot glas 2 rondjes, stak er een stukje karton tussen en stikte paar rondjes. De kartelschaar die ik deze ochtend kocht kwam onmiddellijk van pas en ik knipte rond het kartonnetje de stof weg. het 1'tje werd geflockt. En kroontje klaar!


Het feestlint had ik al voor stukje en ik maakte hem gewoon langer. Deze worden dan op de dag zelf opgehangen.

Nu nog even naar de bakker om de bestelling te bevestigen. Volgende week boodschappen doen om nog wat dingen zelf te maken en ook om lekkere drankjes. We gaan voor zoet en hartig.
Op de planning volgende week: ook nog cadeautjes voor de kindjes bij de onthaalmoeder maken. We trakteren met hippe mutsen. :) Altijd handig en eens iets anders dan koek en snoep.
En dan ook maar eens goed nadenken over hoe ik de gasten binnenkrijg in de woonkamer om te feesten.

1 jaar??!!! Ik kan het bijna niet geloven :)


ps: Ik kocht vanmorgen een zakje knopen voor 5 EUR, kon ik niet laten liggen. Altijd handig voor een oogje of versiering of gewoon voor door een knoopsgat. :)
En nog een foto van wat ik kocht op 20 september op de stoffenbeurs.





1 opmerking:

  1. leuke kroon! veel plezier met het feestje en proficiat voor het 1-jarig feestvarken.
    mooi giraffenstofje zeg!

    BeantwoordenVerwijderen