donderdag 31 oktober 2013

Een poefje

Storm!!!!IMaandag was het storm en dus ideaal weer om in mijn hobbyhoekje te kruipen.

Na een druk weekend werken had ik wel zin in een nieuw projectje. Wederhelft is gaan werken en de kleine man liep hier vrolijk rond en ook tijdens zijn ochtendtukje kon ik rustig mijn gang gaan.
De stof had ik al gekozen en het patroontje vond ik hier met een linkje naar daar.

Deze 'kinderpoef' staat al een tijdje op mijn lijstje. Een stofje vond ik nog niet om het 'kinder' te maken, dus ging ik nu voor een zwart wit stofje. Ook omdat deze stof iets steviger is.

Stof: Ikea
Zwarte paspel: Veritas
Vulling poef: Veritas: 1kg synthetische vulling
Je kunt perfect de tutorial volgen om een mooie kinderpoef te krijgen. Mijn poefje viel dus door zijn 'kleinte' uit naar de schattige kant. Mijn diameter met naad bijgerekend kwam op 45cm. Hoeveel de omtrek dan is? Daar haal je dan even je wiskunde voor boven :)


Formule: diameter x pi (3,14) = omtrek cirkel. Hoe hoog je poefje is kun je ook steeds zelf kiezen. Dus met wat wiskunde kun je zelf je poef vergroten.
Een paspeltje maakt het geheel af.

Ik vind het supergeslaagd! Het is weer zo'n dingetje dat nog wel van onder mijn machientje zal rollen. Kids kunnen er gezellig op zitten op tv te kijken of een boekje lezen, de voetjes kunnen erop rusten, de tijdschriften kunnen erop liggen,... ik vind het gezelligheid :)
Moest ik kleuterjuf zijn ofzo of een opvang hebben, ik maak voor elk kind een poefje en bij het leesmomentje hebben ze elk hun kleurtje om op te gaan zitten.  een idee dat ook bij me opkwam is dat je ze maakt in 1 kleur met ander passend kleur paspel en dat je een leuk dier flockt op de bovenkant...  ;)

Ladies en gentlepeople: The Pouf ;)




poefje


5 opmerkingen:

  1. heel mooi en ja deze poefkleur past misschien bij je interieur ... het moet niet altijd te kinds zijn vind ik...
    met wat heb je deze gevuld?
    zou ik ook wel eens willen proberen.
    is de stof een soort van canvas?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo!
      De stof haalde ik uit de ikea (inderdaad stevig katoen, bijna canvas) en was eigenlijk meer een testje om dan een leuke te maken voor in Lowie zijn kamer, of eens iets anders te geven voor verjaardagen, Kerst,... De vulling is de synthetische vulling van Panda, die haalde ik bij veritas. Deze past wel bij onze zetel inderdaad :)
      Zeker proberen, niet moeilijk en leuk en snel! Succes en graaG fotootje of linkje naar jouw gemaakte poef :)

      Verwijderen
  2. HayHay!
    Leuke poef! Dit idee ga ik onthouden :-)
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh dit is zo leuk! Ik ga het ideetje ook onthouden is idd nog leuk om in de klas te gebruiken ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Charline, superleuke poef! Als je zoontje wat groter is past deze nog zeer goed in je interieur.

    BeantwoordenVerwijderen