donderdag 29 augustus 2013

Test de vlaggenlijn

Na de zwangerschapsgeschenkjes schakelde ik over op het thema 'verjaardag'. 

Lowie wordt in oktober 1 jaar!!! De tijd vliegt snel, maar echt he. :) We stuurden al smsjes in mei om een datum af te spreken voor zijn feestje. Mei? Vroeg? Ja, inderdaad. Maar de vele en drukke agenda's verplichten ons daartoe :) Maar gene paniek, datum gevonden!

Hoewel het nog zo'n grote twee maand weg is, gaat de dag er snel zijn... Deze zomer vond ik al leuke stoffen verjaardagskronen en die pinde ik heel snel op mijn 'bord'. Ook vond ik leuke vlaggenlijnen... En daarmee was het idee en thema verjaardag geboren :)

Gisteren was het even 2uur kalm. Lowie was een tukje gaan doen en ik had even tijd. Ik besloot de vlaggenlijn uit te testen. Online vond ik het woordje 'gemakkelijk' en 'leuk'... en dat was het ook! 



Gekozen stofjes
Bollekes groen en wit: Stoffenspektakel
Hippo stofje: vergeten (?)

DE vlaggenlijn






Leuk he??!! En het was zo easy maken...
Ik vond een restje stof van de bollekes en van de hippo's. Nam mijn driehoek en knipte overal gelijk uit. Ik had er ongeveer 18. De overlock werd gebruikt om de driehoekjes aan elkaar vast te maken. Leg de twee mooie stofkanten naar elkaar en naai vast. Dat moet alleen maar bij de twee puntzijden want de bovenkant gaat dicht als je de bias eraan naait. Draai de driehoekjes binnenstebuiten. Gebruik een scherp voorwerp om het puntje van je driehoek uit de duwen. Strijk de driehoekjes mooi plat. Ik wilde echt deze blauwe bias gebruiken en had maar 3 meter dus ik heb driehoekjes over. (Misschien maak ik er nog wel een tweede en maak ik hem dan aan de eerste vast.) Aan de uiteinde liet ik 30 cm over voor ik mijn eerste driehoekje vastzette, tussen twee driehoekjes liet ik telkens 7cm. Als alle driehoekjes vast zaten, plooide ik bias over en stikte dicht!
Hopla, vlaggenlijn!!

Deze was een testje met een restje :) Het is zo leuk om maken en niet alleen voor verjaardagsfeestjes he, voor een geboorte kan je ook een mooie maken. En indien je dat wenst kun je nog letters flocken of met vilt gaan werken... Oneindig veel mogelijkheden.

Ik ben blij met deze test en ga een stofje zoeken om de 'echte' lijn te maken. Ook moet ik even nadenken over de kroon... Ik verlang al naar onze kleine man zijn eerste b-day party. Hij wordt zo snel groot, vanmorgen stond hij voor het eerst recht in zijn bedje toen ik hem ging halen. *smelt* <3


Oktober zal al snel voor de deur staan...

Ina is eerst jarig in september! (En volgens mij heeft Isabelle ook nog leuke ideetjes daarvoor.)

ps: let aub niet op de ongeschilderde plafonds en muren in ons huis, alles is nu droog en kleur moet nog gekozen worden ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten