zondag 14 april 2013

Vlinderdeken

Sarah van Khadetjes deed me eraan herinneren dat het vlinderdeken ook nog op mijn to-sew-lijstje stond.

Het vlinderdeken is één van de patronen uit dit boek.
Eerst snapte ik er de ballen van. Jah, I know ... Hoe blond kun je zijn? Patronen "ontleden" is nog niet echt mijn ding ... maar bon, ik heb me er toch doorheen gewerkt.
Soms is de uitleg chinees en moet ik gewoon durven om eraan te beginnen, want eens ik eraan bezig ben, snap ik het meestal wel.

Stof: Meki-shop Diksmuide
Na het patroontekenen en het knippen van de stof ging ik aan de slag. Ik was nog maar pas bezig of ik maakte al een stomme fout ... te stom om hier te vermelden. (al een chance dat je hier op de blog geen blozende wangen kunt zien ...)
Dan maar een stukje opnieuw geknipt en terug aan de slag. Terwijl ik aan het werk was, bedacht ik bij wie dit vlinderdeken terecht zou gaan komen. De kleurtjes van de stof vind ik persoonlijk passen voor zowel meisje als jongetje.
Het toeval wil dat net toen het deken af was, mijn dietiste bevalt van een jongetje, Sil genaamd. Meteen had ik een eigenaar voor mijn allereerste vlinderdeken.

Ik heb het nog iets persoonlijker gemaakt door het naampje te flocken en ziehier het resultaat.



 

 
 
Best wel blij met het resultaat en een mooi cadeau toch, niet?
Nu maar hopen dat ze mijn blog niet leest ... :)

6 opmerkingen:

  1. Een leuke versie, zo in twee kleurtjes! Enne... ik heb me er ook moeten doorworstelen zunne ;).
    En waw... ik sta bij de links, niet te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, ik dacht al dat het aan mij lag seg ... :)
    Tuurlijk sta je bij de links!! :)
    Ik zei nog tegen Ingrid deze middag (workshop kaartjes met gesneden letters) dat je blog zo mooi is. Als 't zo is, mag het gezegd zijn he! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. *bloos* enne... benieuwd naar je gesneden kaartjes - zo leuk om te doen, hoop dat het je ligt!

      Verwijderen
  3. Het ligt me zeker en vast! Ik vind het suuuuuuper. Ben reuzeblij dat ik me heb ingeschreven voor de workshop. Je kunt er zo'n leuke dingen meedoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben er op dit eigenste moment ook mee bezig, met mijn versie van de vlinderdeken, en ik ben eigenlijk blij te lezen dat ik niet de enige ben bij wie het niet zonder slag of stoot ging. De mijne is nog niet af, dus ik hoop dat die dat binnenkort wel is, zonder grote - en vooral zonder zichtbare - fouten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zeer zeker ook gevloekt op het vlinderdeken. Gewoon door doen is de boodschap en dan komt het wel goed! Ik volg je blog om het resultaat te zien! ;-)

      Verwijderen