woensdag 9 januari 2013

Hoooked

Tijdens mijn zwangerschapsverlof (dat nog steeds niet ten einde is, maar wel bijna, ... oops) heb ik de haakmicrobe te pakken gekregen.
Haken heb ik als kind geleerd van mijn allerliefste mémé Maria (ook wel mégieje genaamd). Mégieje is heel handig met haaknaald, breinaald en met de naaimachine. Misschien heb ik de microbe wel van haar geërfd. Vroeger als ik klein was zei ik ook altijd dat ik naaister ging worden. Misschien komt het er toch nog van ... :-)

Terug naar het haken. Ik kwam op facebook een afbeelding tegen van een gehaakte tas en zo ben ik mijn haakzoektocht gestart.  Ik kwam terecht op de site van Hoooked, www.hoooked.nl (voor alle haakfanaten, zeker een bezoekje brengen. Het is echt de moeite waard).
Hoooked is haken (of breien) met gerecycleerde katoenen garen. Ik was meteen fan! Heb dan ook meteen de nodige spulletjes aangeschaft om mijn eigen tasje te maken.
En dit is het resultaat:



Voor wie niet vertrouwd is met de haaktermen: lossen, vasten, stokjes, half stokje, dubbel stokje, reliëfstokje, ... geen paniek. In iedere goeie haakboek en op iedere goeie haaksite kun je terug vinden wat deze termen betekenen en hoe ze in elkaar steken. Ook YouTube is een goeie hulp. Bijna van alle haaktechnieken is wel een filmpje terug te vinden.

En nu?
Aan de slag natuurlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten