vrijdag 18 januari 2013

Zentangle

Zentangle?
Ik denk dat bij sommigen nu een frons op hun voorhoofd verschijnt. Welk beest is zentangle? Zentangle is een soort van zen-tekenen. Het werd ontwikkeld door twee amerikanen Maria Thomas en Rick Roberts. Je kunt het vergelijken met het herhalen van patroontjes om zo tot een kunstwerkje te komen.

Het zou heel rustgevend moeten zijn, maar dat gevoel heb ik er niet echt bij. Ik ben heel geconcentreerd als ik zentangle (is dit eigenlijk wel een werkwoord?) en ik moet het soms even laten rusten want ik kan er redelijk opgefokt van worden. :-)
Je moet ook heel precies werken en ik word daar helemaal gestresst van. Het is dus eigenlijk niets voor mij, ook al vind ik het leuk om te doen. :-) (geraak daar maar eens wijs aan uit)

Op een dag ging ik aan het werk en ik toverde deze zentangle uit mijn fineliner:

 
Voor mensen die inspiratie zoeken, je kunt massa's zentangles vinden op het internet. Google "zentangle" en als je dan op afbeeldingen klikt dan zie je massa's voorbeelden.
Ik zou zeggen, probeer het eens uit en wie weet word je helemaal zen ...
Of juist niet. :-)
 
Veel plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten