zondag 20 januari 2013

Groene soep

Dit is een beetje een 'zoenoffertje'. Ik geef jullie het recept van mijn favo groene soep en jullie vergeven mij dat ik deze week en volgende week geen tijd zal hebben om te bloggen over stofjes, naaimachines, lintjes, patroontjes,... Deal? 

Bij sneeuw en koud weer gaat er niets boven een verse tas soep! En omdat de sneeuw blijft aanhouden en soep gewoon lekker is hieronder het receptje. Ik heb het ooit gedronken bij een vriendin haar mama en nu maak ik hem heel veel zelf :)




Groene soep:

Nodig:


  • 1 courgette
  • 1 groene paprika
  • 1 ui
  • 3 stengels prei
  • bouillonblokje groenten
  • peper en zout 
  • water

Hoe: 

Als het snel moet gaan.
Snij alle groenten in blokjes, reepjes, stukjes. Doe ze in een pot en doe ongeveer 1.5 liter water bij. Voeg bouillonblokje toe. Laat koken. Mix. Kruiden. En klaar.

Als ik wat meer tijd heb. 
Snij alle groenten in blokjes, reepjes en stukjes. Klein beetje boter in de pot en bak eerst de ui een beetje en voeg daarna de rest van de groenten toe. Als die lichtjes zijn gebakken voeg je de bouillon toe (voeg zoveel toe als je zelf wil, wil je dikke soep niet teveel vocht toevoegen, dunne soep meer). Beetje laten opkoken en mixen.

Soms kun je ook nog een aardappeltje bijvoegen als je echt dikke soep wil. Een beetje kaas toevoegen voor smaak. Boursin ofzo mag ook!

Smakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten